Sv: Re: Saab 96 -74 (Indiskgul ”rallyreplika”)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -74 (Indiskgul) Sv: Re: Saab 96 -74 (Indiskgul ”rallyreplika”)

rallysaaben
Deltagare

Aha det blir turbo, ja då behöver du väl knappt bry dig om att fila insuget!?
Jag hoppas verkligen att du får i hop dessa delar för det vore mycket intressant att se hur slutresultatet blir.

Jo delarna finns kvar, jag vet inte varför det hela avstannade, jag satte dit en tvåportsförgasare istället, insuget är gjort för ett vanligt k-jet från en 900 och luftburken skulle sitta där batteriet sitter original, då passar själlhuset i hop med ”gummibälganslutningen” till luftmassamätaren.
Jag måste säga att när jag ser dina grejer så blir jag nästan lite sugen på att försöka få ihop mina grejer också, hmm jag kanske skulle ta av korset och sätta i hop sprutet? Fasen också, om man hade lite mer tid och pengar så skulle allt lösa sig.

Ang bromsarna så kan du ju köra original bak och ha ventilerade audibromsar fram, det är inga problem att fixa till så att det passar på v4ans spindel, jag har det på min och det funkar fint.

/Anders

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng