Sv: Re: Saab 96 Monte Carlo

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 Monte Carlo Sv: Re: Saab 96 Monte Carlo

Karl Ask
Moderator

Koplingscylindern monterad, men det var inte det lättaste. Bättre blir det inte av att man inte sovit en minut inatt. Läste deckare och fastnade och sedan bar det iväg till jobbet 05,00. Är en zombie idag. Men tålamod har man inte…

Sedan är den nya rattstången monterad.

Satte även ihop växellådan och motorn och lite annat småkrams.

Den nya luftburken testmonterad, tyvärr har den fått en skada så jag skall bättra den.
Vet att växellådan är smutsig och jag har fuskat, men skiten satt fast… Det är heller ingen originalrenovering. Och den skall ändå ur när motor nummer 2 skall i. Förhoppningsvis blir det en roligare låda som passar ihop med motorn. 😉

Men jag kom inte ihåg hur förvärmningen satt fast, för nu sitter den inte fast. Den sitter bara runt grenröret nu. Någon som kan hjälpa?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng