Sv: Re: SAAB 96 TT -63 (Bus & Brôt)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 TT -63 (Bus & Brôt) Sv: Re: SAAB 96 TT -63 (Bus & Brôt)

pelle s
Deltagare

Besiktning! 😮

Där satt jag, 07:20, lite trött och kall i bilen och väntade på att mitt nummer skulle dyka upp på skylten. Vad kan ha gått sönder på vägen hit? Efter en sen kväll i garaget var tutan, ett parkeringsljus och bromsljuset fixat. Hastighetsmätaren och tempmätaren åkte med i farten. Men jag vet att mystiska ting händer med bilar på väg till besiktningen…

Jag rullade in genom porten med ett högljutt smattrande och besiktningsmanen log! 🙂 Det var en bra början. Han pekade på några rostskador i golvet och i hjulhusen och konstaterade att gammalt gummi spricker när han hittade två kuleder med trasiga damasker. Inget okynnesbankande med slagghackan heller. Under tiden stod några gubbar runt bilen och titade, två besiktningsanställda kom och fotade bilen när den stod på lyften! Ljuset kollades och vi rullade ut ur hallen mot bromsprovaren. Då fick vi tjyvstopp och besiktaren lyckades sura ner bilen… Vi fick igång den efter en liten stunds malande, Tack NGK BR8EVX. Bromsarns kollades, 1,8 / 1,8 fram och 1,0 / 1,1 bak, det fick jag lite beröm för. Sedan blev det dags för provkörning, två varv runt stationen istället för ett! På andra varvet började killen skratta efter fullgasaccet på bortre rakan; ”de är så roliga när de är lite vässade! Låter som en motorsåg!” Sen var det klart. Min lagade tuta provade han inte ens…

Blankt papper på en bil som är orörd karross- och schassiemässigt förutom renoverade bromsar. Då gick den ändå som bruxbil till -86 och stod i en lada till -05.

Nu blir det åka av i två år till! 😀

Pelle

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng