Sv: Re: Saab 96 V4 1969 Busbruks typ

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 V4 1969 Busbruks typ / Sv: Re: Saab 96 V4 1969 Busbruks typ

    september 24, 2012 at 23:26 #47943

    Blev en produktiv kväll/natt!

    Stannade efter jobbet och fixade dörrn som blev fel sist så nu ser den ut som ett lapptäcke under men fyller funktionen.. Lyckades självklart fladdra till med mina långa jävla armar också och slå upp ett fint snitt i pekfingret! Jaja, vad är väl en garagekväll utan blodutgjutelse?

    Inventerade vad jag fått med för skoj förutom drivaxlar och växellåda, om någon behöver något emblem eller vev kan ni skicka ett pm så skänker jag mot fraktkostnad

    Iaf så tänkte jag bara ta upp utbytesmotorn på bänken och kika lite men det slutade med att jag rev isär skiten.. Balansaxellagren och drevet var ju rätt så körda!

    Lagerbanorna i blocket har klarat sig riktigt bra men däremot är jag rädd att jag måste kassera axeln, eller vad tror ni?

    Medan grejerna ändå var isär så tänkte jag att jag kunde tvätta upp lite grejer och rengöra packningsytor och så och det ena ledde till det andra……

    Nu kommer ju det där däremot vara tråkigt att skruva tillbak på en sunkig motor så kanske lika bra att plocka lös insug och toppar och putsa och måla lite när man ändå håller på?

    Förresten ska oljestickan se ut så här??