Sv: Re: Saab 96 V4 1969 Busbruks typ

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1969 Busbruks typ Sv: Re: Saab 96 V4 1969 Busbruks typ

gyllenberg
Deltagare

@andersson__ wrote:

Det är choken.

Tackar!

Började idag efter jobbet att ringa runt som en dåre och försöka få svar på vilken väg lagrena till balansaxeln skulle sitta och när jag fått fram svar så knackades dom in med dorn som jag snabbgjorde på firman. Gick väldigt bra och inget våld behövdes..

Körde sen in bilen och började riva med rask takt och när jag fick ut balansaxeln så var den i väldigt fint skick och lagrena med, inga glapp alls! Inoljad så slank den in av bara farten och det gick så fint så..

Började montera ihop resten och gjorde en riktig blunder.. När jag dragit registerkåpan klart och skulle börja med tråget märkte jag att jag glömt kamdrevet :bh Klantigt som fan och bara riva igen. Var väl så kåt på att skruva ihop när jag väl fått dit drevet på balansaxeln?

Det mesta gick bra men kylsystemet vållade viss huvudbry ett tag med alla lustiga slangar åt alla håll men tog termostathuset från gamla motorn som hade ett T istället för L eller hur man ska förklara.

Märkte när jag kikade igenom fördelaren när den skulle flyttas över att klacken på brytaren var smält så det får bli att fixa en ny sådan imorgon och lite mer soppa i en dunk.

Tyvärr tog jag inte några bilder alls nästan men motorn sitter i bilen och allt är åtskruvat/anslutet förutom kylaren fronten och huven.

Får se om man får liv i bettan imorrn!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng