Sv: Re: Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen Sv: Re: Saab 96 V4 1975: Bollen

@Janne Hagnell wrote:

Ett ryck idag och svetsandet klart! :weld2 :CE
Jag var dock nära att falla på mållinjen. 😮 Svetsen har allt tydligare signalerat att en åldring (30 år cirka) kräver omvårdnad för att inte surna till. Först började vredet för strömstyrka kärva och till slut vrida sig i sitt fäste så jag nu inte vågar röra det utan stänger av med elkontakten. Sedan började knappen i handtaget glappa så när jag väl fick maskinen att gå gällde det att svetsa i en följd. Slutligen tog gasen slut – igen! Nää 👿 !!! tänkte jag och svetsade det sista utan gas för att bli klar (inga skarvar som ska få stora påkänningar, som väl var). Sedan upptäckte jag att jag inför den sista kvarten eller så glömt att öppna gaskranen… :bh
Jaja, nu sitter plåtarna där, iaf! Nästa gång blir det hårdkörning med slipskivan! :wrench

Vissa gånger borde man bara gå och göra något annat… :ROLF Alla har vi nog haft sådana pass. Letade häromveckan i närmre 40 min efter ett verktyg (förträngt vilket, tror det var torx 25 mejseln) för att tillslut upptäcka att den låg i bakfickan :ID

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng