Sv: Re: Saab 96 v4 lhd 1975

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 v4 lhd 1975 Sv: Re: Saab 96 v4 lhd 1975

@Saabtompa wrote:

Tänkte meddela för er som provat strömma rosten med batteri laddare att om ni vill få bort rosten snabbare så fungerar 230 V utmärkt! Likström och växelström har ingen betydelse, jag höll på med ett ok i ett knappt ett dygn med laddaren och med störm direkt från uttaget tog de ca 3 timmar att få samma resultat 🙂

Jag tycker att det låter lite otäckt… 230 volt ner i hinken.
Det behövs inte mycket till misstag föränn det blir prästen som får sköta jordningen… Om man alltid är klar i skallen så vet man ju att man ska dra ur kontakten först osv. Men min erfarenhet är att man alltid ska minimera risker eftersom man inte alltid är klar i skallen. Mänskliga faktorn, ni vet. Och ett mistag med 230v svider ju liksom till lite väl häftigt.

Om man har hög spänning så är risken också större för gnistbildning och hela ”rostkokandet” avger ju vätgas som blandas med luft vilket blir knallgas. Om du inte lyckas vädra bort den och riskerar gnistbildning så kan även det bli lite för spännande…

Nja… Tror att jag håller mej till 6 eller 12volt i fortsättningen och hoppas att du oxå är försiktig ”Saabtompa”.

Mvh JohnnyPuma

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng