Sv: Re: Saab 99 1970 – USA modell

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 -70 (USA-modell) Sv: Re: Saab 99 1970 – USA modell

baard
Deltagare

Tack Morten !

Vet du, eller noen andre her på forumet om det er tilrådeligt å anvende disse dämperene i kombinasjon med standard fjærer…. :jobbar:

eller blir bilen for hög eller alt for stiv og stumpete bak ? Forelöpig har jag bare vanlige oljedämpere foran. (….Tenkte i så fall å skifte dom också til gass, men disse måste jag kjöpe först)

Jeg har som nevnt nye oljedämpere til bak också, som jag kan anvende, hvis gassdämperene inte er at bruke.

Grunnen til at jag spör om dette, er at jag inte har særlig mycke erfaring med 99, men jag synes å huske at dom ofte er nokså lave bak, spesielt om man har passasjerer i baksetet…och så tenkte jag at når jag nå da har disse Bilstein dämperene ”slengende”, så kunne dom kanskje gjöre at bilen tålte noe mere last för bilen subbet i bakken med stänkskydden….?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng