Sv: Re: Saab 99 GL-82 (15årsbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 GL-82 (15årsbilen) Sv: Re: Saab 99 GL-82 (15årsbilen)

saab putte
Deltagare

God Morgon på er alla!

Nu har jag mixtrat med lite småplock. Drog fram kablar till Check Enginelampan häromdagen, så nu var jag ju tvungen att fixa en fin plats för en lampa med.
Så då gick funderingarna lite, hm, ett styck 900instrument plockades fram och plundrades på plastbiten som texten check engine står på.
Placeringen hade jag klar i huvudet sen förut, den får bli i ett sånt täcklock för instrumentknapparna, till vänster om reostaten för instrumentbelysningen.

Nu var det bara att komma på hur man skulle fixa fastsättning och dyligt för lampan. En lamphållare samt en nippel från ett insugningsrör plockades fram, detta funkade klockrent, efter lite borrning,sågning och filning så passade lamphållaren i nippeln,samt att nippeln fick en fin passform mot täcklocket,så det var bara att limma ihop delarna.

Men innan jag limmade ihop allt så borrade jag och filade upp ett litet rektangulärt hål i täcklocket, sedan tejpade jag dit en transparent plastfilm på utsidan locket och på insidan den lilla plastbiten som det står check engine på.

Sen limmade jag ihop allt, samt tejpade med lite svart eltejp på baksidan så det inte blev nått ljusläckage på baksidan.

Mycke text för nått så litet men, sällan jag skriver mycket så måste få göra det i bland med 🙂 :TY

Nu lite bilder på projekt CE lamphållare.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng