Sv: Re: Saab 99 GL-82 (15årsbilen)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 GL-82 (15årsbilen) Sv: Re: Saab 99 GL-82 (15årsbilen)

saab putte
Deltagare

Tja!

Nu har jag mixtrat lite mer. Gjorde en svetsmutter till vattentempgivaren idag,samt svetsade dit den, satte den i t-röret jag byggt sedan tidigare.
Sen har jag börjat med kablaget till dem tre mätarna jag har i stereokonsolen, ena delen klar, det som syns här är klart, alla kabelskor är avisolerade och lödda i stället för klämda,sen lite krympslang på. All inkoppling jag gör blir på detta sättet, har lite svårt för klämda skor.. känns så bra när allt är lött.sen är det jäkla kul mixter med.

Blir en skarvkontakt just bakom mätarna så det blir lätt att demontera. Kontakten stiftade jag ur och lödde stiftena på dem nya kablarna.

Älskar att mixtra med gamla orginalkontakter 🙂

Lite bilder på det hela.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng