Sv: Re: Saab 99 GLi -1981 (bruksobjekt)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 GLi -1981 (bruksobjekt) Sv: Re: Saab 99 GLi -1981 (bruksobjekt)

Karl Ask
Moderator

Idag skulle det vara den stora dagen, hämta bilen i Karlstad. Men man kunde tro att det var fredagen den 13:onde, min otur kom en vecka senare.
Först åkte jag till skroten för att tömma en 95a som har ståt där tidigare men den var borta nu.
Sen gav jag mig iväg och byte bil och satte på kärran, men mitt emellan Vänersborg och Mellerud fanns farbror blå med en kontroll. Men det var inte vem som helst utan länstrafikenheten. Det visade sig att min kärra var för tung för bilen och det blev olovlig körning. Där sprack dagens planer…
Som tur vad klarar jag mig antagligen mig utan böter (beror på om åklagaren är grinig). Efter 50 minuters prat så kom jag därifrån, men jag vågade inte fortsätta. Man kan inte räkna med samma tur igen. Så det blev ingen 99 Gli idag.

Så nu har jag ett problem, jag kan inte få hem 99an och vad jag förstod på Saab-Jonte så var det bråttom att få hem den. Behöver akut HJÄLP???! Någon med BE-kort?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng