Sv: Re: Saab 99 GLi -1981 (bruksobjekt)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 GLi -1981 (bruksobjekt) Sv: Re: Saab 99 GLi -1981 (bruksobjekt)

saab-jonte
Deltagare

den stannar kvar i garaget trots allt, hade ett par mörka dagar där förra veckan…

idag har följande hänt, jag har äntligen fått den att ladda, woohooo…. jag bytte generatorn till en 900OG från 1985 och med lite knåpande och hemmafixande och bortplockninga av överflödiga kablar så fungerar det och mycket bra även, dock tyckte inte remmen om det hela som skrek av smärta, generatorn laddade som bara den, till och med den grova + kabeln blev varm, inte undra på det batteriet innehöll endast 9,8V när jag försökte starta den, segt gick det men den hoppade igång omedelbart i alla fall.. medans jag höll på med det så bytte tjejen blinkersglasen fram till ett par fina med orange färg i stället för dom ”blekta” helvita glasen

även ronalerna är på väg att monteras

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng