Sv: Re: Saab 99 King Size

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 King Size Sv: Re: Saab 99 King Size

Martin
Deltagare

Tack för kommentarer 🙂
Tanken med punktsvetsen är ju att det skall vara så likt originalet som möjligt.
Bilen har levt ett riktigt hårt liv, och förhoppningsvis skall den vårdas ömt så länge det går när renoveringen till slut är klar.

Jag har fått en avisering om att svetssprimern kommit till utlämningsstället, men kom precis hem, så tidigast imorgon kan jag återkomma med rapport om hur det går. Har provsvetsat med små rena plåtbitar, och börjar få hyfsad kläm på punktsvetsen.
Det är en enkel modell som kan köpas exvis hos Verktygsboden. Det enda man kan justera är trycket från svetselektroderna samt hur länge man har strömmen påkopplad. Rena plåtytor är A o O för bra resultat. :weld2

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng