Sv: Re: Saab 99 King Size

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 King Size Sv: Re: Saab 99 King Size

Martin
Deltagare

Lång tid sedan senaste uppdatering. Vore skönt att slippa jobba och fixa bilen istället… 😉

Nu har skärmkanten bytts. Återstår helsvetsning.
Som sagt lades gammal och ny skärmkant omlott och nya skärmkanten punktades fast ovanpå.
Sedan sågade jag genom både gammal och ny skärmkant för en bra matchning och rätt svetsspalt.

Punktade sedan successivt fast nya plåten mot befintligt hjulhus. Punktsvetsarna motverkar att det slår sig. Att jag inte använde hela repplåtens bredd berodde på att jag vill lägga svetsen där det var någorlunda plant.
Därför sågade jag där jag gjorde. Nu återstår att slipa ned punktsvetsarna och lägga helsvetsar över hela skärmkanten.

Näst på tur är den vertikala plåten vid dörröppningen. Lutar åt att punkta fast denna till karossidan innan karossidan svetsas fast.
Har lånat en punktsvets, så nu har jag övat jag på skrotbitar för att få erfarenhet av punktsvetsen innan jag ger mig på bilen. :weld2

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng