Sv: Re: Saab 99 King Size

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 King Size Sv: Re: Saab 99 King Size

Martin
Deltagare

Tidigare var det grov tillpassning. Nu börjar det bli allvar. En karossjigg hade suttit fint. :1zhelp:
Jag har legat på latsidan under juluppehållet. Det skall som sagt vara kul att gå ut i garaget. Känns det som en plikt riskerar det att bli fel. Men igår var det dags.
Eftersom både trösklar, bakstam, inre skärmkant och b-stolpe åtgärdats är det mycket som skall klaffa måttmässigt ner till millimetern. Sakta men säkert blir det i varje fall bättre :read
Jag hoppas att de tillfälliga förstärkningarna jag lagt in kan bidra till att minimera risken för fel. Vill undvika att smeka för mycket med hammaren.. :h
Den inlånade punktsvetsen har ett relativt litet gap mellan käftarna, så det får bli lite mer pluggsvetsande istället, men snart kommer den till användning. :weld2

När inpassningen är perfekt, kommer jag fästa karossida och B-stolpeplåten med två loppor. Eftersom det är svårt att komma åt tas karossidan bort igen för att svetsas vid sidan av.

Nähä, dags att ta på svetshjälmen och ge sig i kast med utmaningen! :weld

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng