Sv: Re: Saab SoneTT -67 (#190)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab SoneTT -67 (#190) Sv: Re: Saab SoneTT -67 (#190)

mellow yellow
Deltagare

Update efter lång tid av stillestånd och dåligt samvete!

Dåligt samvete för att jag bara sköt in den långt in i garaget med vatten i minst 1 cylinder.

Vara ganska knäckt på amfibiebilen efter att ha rivit toppen två gånger utan att få den tätt.

Nåväl idag var det nya tag, på med favorit CDn och så lugnt och metodiskt mekeri. Lång tid till att rengöra och torkning, därefter mycket packningstätnings gegga och sedan 8kg i vajer bult.

Sedan vänta minst 2h (tätningsmassan skall stelna) och sen ett nervöst start försök. Först hände inget och sen ännu mindre och sen ett ring a ding värdigt Grodan Boll!

Koll över allt inga läckage? Jovisst hade man glömt en slangklämma! Torka upp och starta första 15minuter på 1200RPM.

NÖJD

Hade det inte funkat nu så hade den åkt in i garaget förresten av sommaren och så hade jag åkt V4a!

TTn är mer som ett väsen, V4an en trygg maskin.

Ena stunden går den helt rent för att kort därefter börja spotta och tvär dö. Stabil grundtomgång hittades senare på ca 1000 RPM.

http://www.youtube.com/watch?v=G9U_4GSRHzQ

Därefter 15minuter på 1250 / 1750 /2500RPM

Och efter som det fungerade bra så blev det åka av ut på vägen 500m vända och sen hem, i och med att jag inte hade goggles’ på så gick det inte längre! Hade justerat växlarna lite knepigt så det fanns back 1 + 2 a men inte mer.

Nöjd igen

Hem till garaget och väcka liv i torkarmotorn som också sovit i nära 30 år förhoppningsvis är den igång imorgon och då funkar faktiskt allt.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng