Sv: Re: saab v6!

Forum Övrigt SSR saab v6! Sv: Re: saab v6!

Lite mer reflektioner ang. förgasaren. Jag var ute och provkörde bilen igen och när jag gör inbromsningar så pendlar motorn betydligt mer i varv. men om jag står still och trycker på bromsen så blir det ingen skillnad. Kan det vara något strul med flottören gör att motorn inte får tillräckligt med bränsle? Kanske att när jag bromsar hårt så skvalpar det i flottörhuset för mycket. Det skulle väl kunna ge upphov till liknande symtom att motorn pendlar i varv? Jag ska nog plocka isär förgasaren igen och pova att ställa in flottörhöjden igen jag kanske har ställt in den fel senast jag provade. Det är bara inte lika bekvämt att skruva isär förgasaren den här veckan för nu har sambon kommit hem från en veckas semester så nu kan jag inte sitta vid vardagsrumsbordet och rensa förgasare som jag kunde förra veckan .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng