Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Så har det varit lite småfix igen. Ett besök på Ingvar K’s varuhus och jag kom ut med lädervårds-setet ”ABSORB”. En behandling av de numer fällbara finstolarna och jag fick associationer till chesterfield. Kan rekommenderas, mycket bra, en väl investerad hundralapp.

Sen kom turen till rullbältesrulleinfästningarna. Dessa var vid återanskaffandet av vehikeln fastskruvade i botten på sidoplåten bakom dörren. Dessutom med den vass bricka på utsidan, Det blir en perfekt hålpunch vid belastning (typ krock). Men så kan man ju inte ha det. Tre hål borrades på ovansidan av balken bakom dörren. Ett plattjärn med lämpligt gängat hål letades upp i skrotlådan (ifrån C-stolpen…återanvändning ni vet :lecture: ) pillrades in under hålen genom ett, ytterligare, för ändamålet upptaget hål i balken (syns på bilden) Återstår nu bara att svetsa :welding: fast plattjärnen igenom de två yttre hålen.

Julefrid önskas er / Kenth

Inte för att jag har för avsikt att aktivt ha nytta av bältena men man vet aldrig. Man kan ju bli prejad av vägen utan egen förskyllan (MORRRR….)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng