Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare
Rodder76 wrote:
Just rutorna på en bil känns som just en sådan sak som gör att många ombyggnader aldrig blir klara och/eller ens påbörjade.
Lite konstigt hur man i mängder utav tidningar och även på amerikans TV kan följa ”how to do” massiva ombyggnader, men just glasdelen har jag aldrig sett något reportage på.

Men det är ju också så att många delar av projekt, i det stora landet i väster, ”lejs” bort……å här kommer den nya motorn direkt från GM´s rejsavdelning, färdig att skruva i…. här kommer den nya inredningen specialsydd av CoolTailor… o.s.v. Så det är väl lika med glaset. Det bara beställs och sätts i. Inte annorlunda än när du köper och byter bromsklossar…typ…andra pengar bara. Ofta så är det nog mer projektledning än bilbygge. Å det går ju bra om man har gott om pengar eller gör det på kommersiell basis. Möjligen lite tråkigt OM man vill kunna säga att ”– Å här har jag byggt om baklysena till…” eller vad det nu är.

I mitt anspråkslösa fall så handlar det mest om att lära mej bl.a. bilplåtslageri….

Håller just nu på med sparklåda och nederkanter på skärmarna. Bakskärmens nederdel har flyttats till sparklådan. Fram-nederkant på bakskärmen har förlängts att passa mot sparklådan.. syns på bilden. Nu är nästa ”övning” att få till plåten mellan dörren och bakskärmen. Förre ägaren har liksom ändrat kurvaturen (masserat och sträckt ut) så jag skulle behöva en plåtkrympare (som jag inte har). Följ den spännande fortsättningen :welding: :hammer: :hammer: :welder:

/ Kenth

P.S. Ni har väl inte missat SAAB95 / Ford (-36) bygget, presenterat i Wheels ??

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng