Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Åsså har vi kommit en bit till. Plåten mellan bakflygel och dörr har renoverats. Vänster sparklåda är klar i bakkant inklusive dörren som fick sig en ny nedre bak-kant eftersom den gamla var lite väl tunn. Återstår att justera dörrspringor efter bästa förmåga. Tyvärr var det lite si-och-så med det från början så det blir knepigt (läs arbetsamt 😉 ) att göra det perfekt. Få se hur långt jag orkar/tycker mej hinna denna gång… Bilskrället borde ju ut på vägen i år.

Nu är det dags för framänden av sparklådan samt att snygga till plåten där dörrgångjärnen satt. tråkiga hål där nu.

Sen känns det ju lite surt att USD står så högt i kurs :crying: . Skulle vara kul att handla hem lite luftfjädrar å sånt men det känns inte så bråttom med det när en USD kostar över 8SEK.

Nå det finns ju lite plåtjobb :hammer: :welding: kvar, även om jag faktiskt börjar se ett slut på det.

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng