Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Bara så att ingen tror nåt annat…. bygget fortsätter efter ett oavsiktligt uppehåll eftersom min vinkelslip blev lite hungrig och tog sig en tugga av pekfingret…uhhh…

För närvarande så är sparklådan på höger sida klar. Dörren har fått rundade hörn i nederkant, och bakre sidoplåten får sig en ny nederdel. Hela sidoplåten är på gång att fixas till så att den passar mot bakskärm men framförallt en snygg passning mot dörren (kaross-springan), känns som ett egentligen onödigt jobb men jag måste iallafall försöka snygga till den (kom ihåg att jag bara är amatörplåtis 😉 ).

Huvens gångjärn och öppning har rekonstruerats så att den nu öppnas på långnossätt. Standard gejdrar / skenor i bakkant (från en -65 med spärr i skenan) samt hemmagjort gångjärn i framkant. Känns bättre att ha huvlåset i framkant OM wiren skulle gå av.

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng