Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Litet bevis på att projektet inte står alldeles still även om det går långsamt :sleep:

Höger B-stolpe och höger sidoplåt har fått sig en genomkörare. Så nu ser det och den bakre dörrspringan vettig ut. Känns lite …sådär… att kapa upp springor som sen ska svetsas igen, igen men bara särade på ett par-fem millimeter, bara för att det ska stämma i linjer och springor.

Nå det är väl som med en massa andra saker, gör man det inte som man tänkte utan medvetet fuskar så går man å blänger på det ända tills man iallafall gör nåt åt det (även om andra förmodligen inte ser se felen).

Härnäst så får jag nog bita i det supersura äpplet och (om-)laga rosten som finns i bakskärmsinfästningarna. Dom är redan lagade en gång men inte som jag vill ha det. Skärmarna var fastsvetsade när jag fick tillbaka projektet. Reparationen bestod i en osmaklig kombination av svets och spackel….

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng