Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Eftersom solen lyser med sin frånvaro så får ESAB-solariet duga istället. En ”kylargolvplåt” klipptes och manglades till samt svetsades på plats.

Sen snyggades diverse fästen och annat till samt alla onödiga hål i motorrumsgolv och innerskärmar lades igen. För att göra det som jag egentligen skulle vilja ha det måste motorn ur men det får anstå till nästa vinter. För att ha en vettig chans att få ut bilen i år så får jag stå ut med lite ”oklarheter”…

Huvlåsfästena har oxo monterats på sin plats (det ena syns på nedanstående bild). En liten stång emellan dom och sen en wire med lämplig spak (antagligen från og900), inne på kontoret, för manövrering. Ett par gasfjädrar nånstans ska också dit, för att underlätta öppningen.

En dag kvar på helgen…
/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng