Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Verksamheten är, som vanligt, störst på det mentala planet men liiite har de även hänt rent praktiskt.
Framskärmarna har monterats ”på riktigt” med clips och skruv.

Fäste för främre kofångaren har fixats.

Sen har frambromsarna snyggats till. När ändå slangarna skulle bytas så kunde jag inte hålla mej från att plocka bort oken, plocka isär dem och be sonen blästra av dem. Sen var tanken att de skulle få sig ett lager av Biltemas röda hammarlack. Väl på plats i varuhuset så såg färgprovet mer ut som rosa. DET vore just snyggt, ROSA bromsok. (Nån i SAABerspace kanske vet om det verkligen blir rosa ??) Nå, det fick bli blå istället. Jag hade tänkt att såsmåningom måla styrning, bärarmar och allt sånt med samma färg så därför var en ”bromsoksfärg” aktuellt. Men det blev väldigt vackert med blått också. Nu är oken återmonterade, återstår att koppla in bromsrören. Men, det var hiskeligt va det va trångt, speciellt på vänstersidan. När de skulle bort så togs sågen till hjälp men den är ju inte till mycket hjälp nu… Men, det ska nog gå det oxo.

Vid närmare eftertanke så har ju faktiskt bruksAero900an fått rätt mycket omvårdnad. Så fullt så lat har jag kanske inte varit :jobbar: men den har inget med detta projekt att göra så det får bli en annan tråd…kanske… Kul att slippa ringarnas tyranni och få åka genuin SAAB igen ! (Jag hävdar med en druckens envishet att og900 är den sista riktiga SAABen !)

Fortsättning följer.
/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng