Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

chakka
Deltagare

Du kan ju alltid sätta lock på lakepipesen och leda avgaserna vidare via en anslutning på insidan till vanliga ljuddämpare längre bak. Locken är ju enkla att skruva av när man vill ha bilen lite ballare.

Annars borde någon ljuddämparbyggare kunna smida till något liknande mittendämparen i Simons 2″-system. Har inte tittat på min på ett tag, men har för mig att den inte är mer än 3″ i diameter. Ett par långa sådana i rostfritt, kanske med invändig ”megafon” istf utvändig avsmalning i bakänden, borde ju dämpa ljudet märkbart. Med tre cylindrar och en liter (eller har du en större V6:a nu?) per sida, kanske man dessutom skulle kunna gå ner till 1 1/2-1 3/4″ innerdiameter utan att strypa motorn nämnvärt.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng