Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Jo, men tanken va att slippa ha avgassystem under bilen (för att spara markfrigång), men det blir nog ett par lakies iallafall, som ren prydnad 😎 å sen grunnar ja på om man inte skulle kunna hitta rektangulära rör med en area motsvarande en 2″-pipa men med en godstjocklek på 1.5mm att dra under bilen… få se vad det blir… Spelar f.ö. ingen större roll med lite mottryck i systemet eftersom det INTE är nån räcerbil. Den ska ha andra företräden är det tänkt…

Igårkväll så fick jag den ädlare kroppsdelen ur vagnen och satte dit en gasfjäder som baklucksuppehållare. Detta föranleddes i första hand av att jag ådrog mej en bula i huvudet när den nödtorftigt, medelst ett fyrkantsprofil, uppstagade bakluckan med fart och kläm trillade ner i mitt oskyddade huvud :crying: :crying:

Hur den kunde komma på en sån elak idé är för mej en fullständig gåta. det enda jag gjorde var ju att knuffa undan fyrkantsprofilen…hmmm….

Kan inte se annat är att tingen understundom verkar mot mej men för bilen (som ju fick en snygg gasfjäder). Densamma kommer f.ö. från en av de og900or vilka genom min försorg saligen insomnat.

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng