Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Bortsett från allt som fanns att bese på Elmia (jag har väldigt svårt att släppa blicken från en SAAB94 …) så löste sig ett par ”problem” också! En B(i)LIN(rednin)G(s)-firma i Motala hade en Outlet med mycket fördelaktiga priser, i helgen. Ett besök där och i skuffen hem fanns en 40-liters fuelcell i polerad aluminium ! Perfekt som ersättning för min rostiga originaltank. Möjligen lite för hög (270mm ex anslutningar) men det spelar ingen större roll. Jag ska såsmåningom ha ner en massa andra saker i lådan bakom tanken, så det blir nog ett förhöjt bagagerumsgolv iallafall.

Dessutom så såldes solenoider avsedda för bagagelucksöppning. Den kom att passa utmärkt som tanklocksöppnare. Som synes på mekaniken på bilden nedan så finns, fegt nog, även en liten spak så att det går att öppna ”manuellt” om man sträcker sig upp i hjulhuset (säkert besvärligt men det går!).

Där fanns en massa andra roliga saker också. Jag köpte ytterligare ett par lådor innehållande saker som ska hamna på bruksAeron…

Nå, har även målat mej vidare med Hagmans CA-primer. De nya dörrlistfästena och resten av dörrhålena fick sig lite färg efter att de sista resterna av ”gråstensfärgen” hade avlägsnats. Intressant nog så lyckades jag köpa butikens sista burk med den gamla hederliga CA-primern (11160). Det sägs att den nya vattenbaserade är lika bra men…faaan trot…

Så nu återstår bara mer spackel och slip. Tröstlöst, Chip Foose och grabbarna gör detta på en halv dag, EN HEL BIL !
Men de e klart, dom är några fler och har lite mer resurser…

De e bara att slita / slipa vidare

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng