Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Byggnation av nytt avgassystem har påbörjats. Börjar med att snickra ihop 2 st ljuddämpare. Kommer bli 1 meter långa och bestå av 3″-rör som ytterhölje. Alla delar fanns ju att skaffa i närheten så nu är det bara jobb som återstår. Tänkte ta mej ett par kardankrökar och svetsa ett X av, men öppet så att alla hål kan kommunicera med varandra. Sen dra utblåsen från motorn till varsitt rör på X-et och ljuddämparna till dom andra två. Det lär ju vara bra att koppla ihop de bägge sidorna…

Sen har nya tanken provpassats. Blev alldeles utmärkt eftersom batteriet får plats straxt bredvid. Så blir all energi lagrad på samma ställe 🙂

Blir lite högsta i laget men det spelar faktiskt ingen roll att jag får höja lastrumsgolvet c:a 5 cm. Då får jag dessutom plats med kompressor och dess tank i lådan längst bak (när det blir dags).

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng