Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Sliter vidare med spackel och slip. Parade ihop en billig plan/skak-slip med en långslip-kloss. Blev ett alldeles utmärkt verktyg till det facila priset av straxt över 200SEK. Klart prisvärt! Nedan syns både den elektriska och manuella modellen. Båda behövs !

Ljuddämparna har hängts upp under bilen och arbete pågår med resten av systemet.

Åsså till dagens idé: Ett minireservhjul ! Jag har ju inte så mycket nytta av mitt reservhjul sen jag sågade hål i det :crazy: så då får man tänka sig nåt annat. Det visade sig att ett og900-minireservdäck ifrån bra-att-ha-lagret passade alldeles ypperträffligt på en original 4″x15″ gam-SAAB-fälg. Sagt och gjort. Min favorit-däck-krängare monterade däcket snabbt och kvickt. Tack Mogge för hjälpen :applause:
Då blev det såhär behändigt:

och det tar ju inte så mycket plats under baksätet….

Arbetet fortsätter med hopp om en Trollhättanfärd i mitten av Juli….

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng