Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Sv: Re: SAAB95 1969 (Eller, inkarnation av en Custom95

saabcustom
Deltagare

Tre horn på varje sida tycker jag också blir för plottrigt. Förtar grillen på nåt sätt. Kofångaren blir kvar tills vidare men kanske utan horn. Jag tror bilen kommer se för smal och hög ut utan den. Kanske en 92a kofångare skulle göra sig bättre ?

På bilderna ser grillen ser ut som om den var böjd uppåt utåt kanterna. Det är den inte. den är böjd inåt. Detta ska fixas till så att den blir helt rak och parallell med kofångaren, oavsett betraktningsvinkel.

Gårdagen ägnades åt en del elfix. Mycket kablar blir det till bakljus, dragkrok och tanklock… Allt ska, separat , dras fram och kopplas in till elcentralen för att nån gång framöver kunna koppla hela härigheten till en ”ljus-dator” så man kan ha vandrande blinkers och kanske några show-varianter på blinkmönster :light: Möjligheterna är liksom obegränsade….tyvärr är inte tiden det…..

Dragkroken bultades fast, permanent, med en skrälldus nyloc-muttrar. Den dragkroken trillar inte av, det är ett som är säkert 😉

Per-Erik: Det ska bli mer bilder men tyvärr är garaget så trångt att det är svårt att ta några vettiga bilder. Men jag lovar att göra vad jag kan.

Fortsättning följer…

/ Kenth

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng