Sv: Re: Saabsåpan

Forum Övrigt Allmänt Saabsåpan Sv: Re: Saabsåpan

skomakarn
Deltagare

@96GT wrote:

@phermansson wrote:

:

Många turer blir det.

Det jag funderar var blev SAABs själ, den svenska ingenjörskonsten och designen av? och som vi alla älskar. Här pratas de bara om elbilar som skall säljas med japansk teknologi i Kina och USA? Koppling mellan SAABs vapen i Indien. Som jag förstår det har NEVS bara köpt fabriken och 9-3an. I ren desparation för att får tag i varumärket skall Indierna sätta samman bilar i Trollhättan.

Som SAAB fantast ser jag ingen kopplingen mellan SAAB och de nya ägarna. Som det ser ut just nu kan NEVS hellre ha NEVS som varumärke. SAAB varumärket kan säljas senare til någon som önskar att bygga vidare på SAAB traditionen i Sverige och Trollhättan.

Jag kan ha fel, det har jag haft förr…

Tyvärr kan jag bara hålla med dej. Jag är rädd att historien upprepar sej. Att de nya ägarna liksom gm inte förstår vad Saab är. Jag förfasar mej vid tanken på att det skulle bli som med det en gång så stolta motocykelmärket Indian. Nån som inte hade känslan fick för sej att tillverka (fula!) mopeder m Indianloggan på. (Undrar om inte mopparna var indientillverkade förresten. Läskig paralell!) Sorgligt 😥

Jag har helst fel. Men jag tror inte jag har det. Tyvärr.
Jag säger som en vis man sa när han fick se sin kompis morsas hund: ”Det vore bättre han finge dö”

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng