Sv: Re: Saabträff Bergbybanan i Vendel 21-23/8

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Saabträff Bergbybanan i Vendel 21-23/8 Sv: Re: Saabträff Bergbybanan i Vendel 21-23/8

Martin
Deltagare

Återger text och bild som jag fått mejlat till mig
(Som tillfällig deltagare tackar jag för en fin träff)

Här kommer en liten rapport från Saabträffen 21-23/8
När det började med ärtsoppa med fläsk som välkomstmiddag och avslutades med tårta på fredag kväll var succén given, det hoppades i varje fall jag. Det visade sig vara en bra kombination och deltagarna började droppa in vid femton-tiden och ställde iordning sina Saabo-husvagnar, tält och utlånade rum.

Efter en kväll i klubbhuset och många glada skratt och konversationer så kom då regnet vid fem tiden på lördag morgon (suck) och förstörde marknaden lite grand men uppfinningsrikedomen var stor och en mindre improviserad marknad kördes på uteserveringen under en tältduk (se bilden i galleriet). När sedan lunchen var inmundigad så var det dags för en tur till Lövsta Öletsvänner som gick via Österbybruk med tankstopp och beundrande bruksbor.

När vi kom till Lövstabruk blev vi väl mottagna och fick en visning av bryggeriet och efterföljande provsmakning (en liten smutt, för vi körde ju),stort TACK för det till Anders Holmstedt. Efter en lyckad återfärd så var det då dags för den nyinstiftade dragkampen mellan Films MK och Svenska Saabklubben. Efter att båda lagen kämpat väl stod Films MK som segrare och fick sin första inteckning i det nyuppsatta priset. När eftermiddagsminglet lagt sig vid åttatiden intogs kvällens middag och samtidigt kom trubaduren igång med en repertoar som var med beröm godkänt från samtliga håll, det samlades till och med in ”flis för längre spelning på nattkröken” (Tack Tommy Mattsson) så vi kunde njuta av lite mer musik, dans, allsång och kareoke, sen var det nattsudd med järngänget som tog vid.

Vid åttatiden var det dags för frukost på söndagen och några trötta ögon såg man inte (eller?) och eftersom test/prov av banan blev inställd på lördagen pga regn så körde vi på söndagen istället då vattnet hade sjunkit undan nästan helt. Ett test/prov som var mycket uppskattat då alla som ville kunde köra i sitt eget tempo. Dagen avslutades med prisutdelning och tacktal (stort tack för alla lovord, det gör att det känns kul att arrangera).

Och pristagarna blev
Ian Studley från Hastings, England (long distans) Saab 95
Peoples choice standard: Mikael Karlsson Saab 96 V4
Peoples choice ombyggd: Bertil Karlsson Saab 96 2-takt sport

Jag vill rikta ett stort TACK till alla som gjorde det möjligt att anordna denna träff och givetvis sponsorerna som Micke Hansson (peoples choice priserna), Mats Blomkvist (GK-bageriet, bröd), Lena Wennman (ärtsoppa, källarfranska och tårta), Bibbi och familjen Sekelj (för ert jobb och utlåning av dragkampsrepet).

P.S. De snygga saab-träffen tröjorna finns att beställa genom Micke Hansson D.S.

Kurt Trohlin

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng