Sv: Re: Samlad trimkunskap för v4 i en klistrad tråd?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Samlad trimkunskap för v4 i en klistrad tråd? Sv: Re: Samlad trimkunskap för v4 i en klistrad tråd?

97sonett
Deltagare

Är nog inte många som har bromspapper på sina motorer, själv tycker jag att diskussionerna om hur man kan gå till väga är viktiga, då har man en grund att utgå ifrån, sen får man ju labba och prova sig fram lite.

Angående topparna så vore det ju kul o se bromspapper på lite olika motorer, men för att det ska ge något så måste man få reda på exakt hur topparna är portade.
Själv tror jag att även om portningen inte är 100% rätt, så kanske man kan komma till 80% rätt och ändå få en hyffsad motor.
är ju nästintill omöjligt att göra det helt rätt utan maskiner o ingående kunskap om portning, och då är man där, lämna till proffs o betala massor för portningen eller prova själv och förhoppningsvis få en hyffsad portning iaf,jag har valt att prova själv iaf.

Målet med mitt bygge är att göra så mycket jag kan hemma och få ut mer effekt utan att det kostar massa stålar.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng