Sv: Re: Samma tändfördelare på 900T16 och 900i16?

Forum Modellspecifika forum OG900 Samma tändfördelare på 900T16 och 900i16? Sv: Re: Samma tändfördelare på 900T16 och 900i16?

#125847

saabaero
Deltagare

Även röda tändkassetter har ju en förmåga att helt plötsligt sluta fungera. Finns många som upplevt en stedöd bil efter ett kort stopp då kassetten tvärdött. Sen har ju även kassetterna en förmåga att kunna vara ”halvtrasiga” och ge mystiska fenomen.

Fördelaren har ju sina nackdelar den med… Förutom att den slits kan man ju även på den drabbas av ”stendöd” bil när slutsteget säger upp sig.

För DI systemet finns möjlighet att via ett speciellt program göra dom ändringar man vill i mjukvaran och sedan bränna nytt chip som monteras i boxen.

Nackdelen med att köra DI + APC är att man fortfarande har kvar APC´s begränsningar i reglering av laddtryck. Vill man ha lite högre tryck på höga varv brukar det resultera i att man får ännu högre tryck i mellanregistret och det brukar döda lådorna.

Går man direkt på T5 har man helt andra möjligheter att styra laddtrycket (för att spara lådan) och man kan även enkelt anpassa mjukvaran efter dom spridare man har osv. Den jobbiga biten med T5 är just vevaxelgivaren, dvs samma bök som med DI.
Vill man ha möjlighet till momentbegränsning (t.ex. på lägre växlar) är det T5.5 som gäller och då blir det mer jobb och bök med vevaxelgivaren.
Med T5Suite finns ju nu möjligheten för oss vanliga dödliga att pilla i programmen 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng