Sv: Re: Samma tändfördelare på 900T16 och 900i16?

Forum Modellspecifika forum OG900 Samma tändfördelare på 900T16 och 900i16? Sv: Re: Samma tändfördelare på 900T16 och 900i16?

lovet
Deltagare

Nja, bråkiga tändkassetter är väl mest de svarta till T7 vad jag har upplevt.
Och då är det ju mest kopplat till en serie av kassetter som väl blev riktigt dåliga.
Men allt kan ju gå sönder.
DI -88 styr knackavkänningen via stiften, knacksensorn styr bara APC.
Det skall tydligen gå att justera tändningen via mjukvaran i boxen men det är inget jag brytt mig om att forska i.
Dock vet jag folk som gjort avlånga hål i bländarskivan för att på så sätt kunna ändra tändläget, men då har de trimmat motorerna mer än ”normalt”
Jag kör med annat chip i mitt LH 2.2 , skruvad APC samt röda t5 spridare och 3bars bränsleregulator i min Saab99.
Tycker inte det är lönt att trimma mer för då får man bara hålla på och byta växellådor vilket är en ganska tråkig hobby tycker jag :whistle:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng