Sv: Re: Skillnad i bensinförbrukning 95/96?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Skillnad i bensinförbrukning 95/96? Sv: Re: Skillnad i bensinförbrukning 95/96?

William
Deltagare

jag vet inte om det är genomgående för alla gurkor, men jag upplever att jag kan ha väl så låg förbrukning av vanlig tätortskörning med massa kallstarter, start och stopp som tank av ren långkörning. nånting händer över 70km/h typ, äre plattfronten och branta vindrutan som tar ut sin rätt?

Kör jag tex 100km/h med V4an drar den mer än min 9-5, i stan/tätorten däremot är V4an snålare.

men om det är aerodynamiken eller att man saknar en 5e växel är ju frågan. min brorsas Nissan Micra har samma tendenser och den varvar på femman ungefär som V4an på fyran…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng