Sv: Re: Skogsvrak…

Forum Övrigt Off Topic Skogsvrak… Sv: Re: Skogsvrak…

alfamats
Deltagare

Ang Töckforsskroten eller skrotarna, det fanns två.Ivansson eller ivarsson finns kvar nästan intakt.Det fanns en annan också som hette christianssons.Denna skrot låg precis intill E 18 .Christiansson har lagt ner och är rensat på bilar.Men man hade utförsäljning av delar i helgen och de två föregående helgerna.Otroligt mycket plåt till 40,50 och 60 talsbilar,mycket huvar och bagageluckor till gamla 2-taktare.Sen var det Ivansson/Ivarsson som ligger i Båstnäs ca två mils väg från E18.Där har man plockat bort bilar som inte stod på deras tomt som sagt.Gissar på att man har tagit bort ca 50-75 bilar.Men ändå så är det otroligt många bilar kvar och klart sevärt.Under några år på 80 och 90-talet så tog jag mig en tur upp nästan varje sommar och gick och strosade.När jag var uppe till christianssonskroten i helgen så passade jag på att ta mig en tur till Ivansson/Ivarssonskroten också.Tog ca 280 bilder,fick ge mig av när minneskortet var fullt :-).Runt 20 bilder blev det på Saabar.Om ni vill se bilderna så behöver jag instruktioner för jag fattar inte varför det ska vara så bökigt att lägga in bilder på detta forum. / Mats

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng