Sv: Re: Skogsvrak

Forum Övrigt Off Topic Skogsvrak… Sv: Re: Skogsvrak

andersson__
Deltagare

Då har far och jag vart på skrotsbilsjakt.

På jakt efter en Saab 93, Som enligt ryktet skall ha ställts där på slutet av 60 talet, och som min far såg senast för 10 år sen.

Långt långt in i blekinge skogarna, och med skogar/vägar som inte vart sig lika sen min far var där sist, så verkade chanserna att hitta bilen liten. Efter att ha gått på olika stigar/vägar och vart inne i skogen och vänt ett antal gånger så kommer vi till ett ställe där vi passerat ett antal gånger innan, och då säger pappa ” Nae fan, här måste det vara alltså.. vi går upp här o kikar så får vi se”, Givetvis går jag först. Gräset är högt och marken är allt annat än jämn, det är som en liten kulle/höjd och längst upp finns en hög med stenar, gå väl dit upp och se om man kanske kan se nåt.Kommer upp och kikar framåt över landskapet, ingenting…

Skall vända mig om för att gå tillbaks när jag plötsligt möts av denna syn på min högra sida bakom stenhögen.

Det är ju en 92!! Nån som vet vilken årsmodell? Elekrisk bränslepump har den iallafall.

Bilen är i bättre skick än väntat, dålig men renoveringsbar. Golvet är kvar, bakre hjulhusen är inte så dåliga. dörrana kanske går att rädda, huven är dock skrot. Det som är värst är längst bak i skuffgolvet, fattas 2×2 dm plåt i ena hörnet. Fattas lite saker som strålkastare, stötfångare, dörrhandtag, lite knappar till panelen, bagagelucka och tanklock. Annars verka bilen komplett och orörd förutom en pangad ruta på förrardörren. Motorn är 99% komplett. Växel låg i så jag kunde inte dra runt den, ett stift var borta så den sitter troligtvis fast 🙁 Tripmätarn har stannat på 8500 mil.

Har tagit regnumret och sökt på SVAR i ramsele men hittar inget… bilen verka inte finnas i regristret alltså, är det kört att få den i trafik igen då? Jag skall ringa till ägaren till bilen och fråga om han har papperna kvar..

Jävligt sugen på att bärga den…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng