Sv: Re: Slirande koppling 99 T16

Forum Modellspecifika forum OG900 Slirande koppling 99 T16 Sv: Re: Slirande koppling 99 T16

#177483
rallyelwood
Deltagare

Jag mailade med klubbens reservdelsman och enligt vad han säger så hade 900 turbo 1990-1993 228mm lamell.

@flaset wrote:

…Däremot är det ju hur många som helst som kör med 228:an, mig veterligen utan modifikationer, så det är ju inte det som direkt orsak är ditt ”problem”…

Nja, troligvis inte. Men det skulle ju kunna vara så att om motorn haft t.ex. 220mm lamell (vilket enligt ovan kanske inte är så troligt) större delen av sitt liv så har det blivit en viss inslitning på svänghjulet av denna. 228 mm lamellen går då utanför denna inslitning och slirar för att den inte får full anliggning mot svänghjulet?

Vh. Henning
Saab 99 GLT16 -84
Kobolt Runabout (Super-7-replika)
http://hoftware.com

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng