Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

rodder76
Deltagare

Hallå på er kära Talladegavänner. Inte hade ni väl trott att denna tråd skulle få dö en gång för alla?
Har lagt en del tid på jakten om information och sorterat ut lite av det jag ”vet”.
Dagsaktuell Talladegastatistik säger 95 bilar (en skrotades för ca. en vecka sedan). Men det är inte lätt att alltid veta hur man ska ställa sig till de siffrorna. Exempelvis så finns det en bil som under Tilläggsinformationen har ”ändrad till Talladegautförande”. Jag tolkar denne som icke fabriks-Talladega och i så fall är vi på 94st.
En bil har inget gemensamt utan kan av en blind förknippas med en vanlig röd 9000 Turbo. Hoppsan, då är vi på 93st.
Talladega fanns aldrig med TCS, så frågan är om de bilar med TCS men med -TA i modellkoden är gamla förseriebilar eller likt den tidigare nämnda Aero 1991 som var reggad som en Talladega. Kanske det faller ur några bilar från riktiga Talladegor där, som borde vara skrivna som Aero….

Andra ovärderliga fakta.
Taklucka får anses direkt ovanligt, om vi bortser från 1990 då majoriteten har taklucka.
En bil har automatlåda och en bil har riktigt feta däck. 250/50R16.
Minst antal ägare är 1, det vet vi sedan innan. Men flest antal ägare är 23. Snittet ligger på 9.14 ägare
Kortast mätarställning är 66546km, men jag tror att den bilen fått mätaren utbytt.
Högsta mätarställning är 459834km följd av två bilar på ca 44500mil
Snittmätarställning 275254.5km

Sådär ja…. nu fick ni lite mer ovärderlig fakta 😉

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng