Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Snack om 9000 Talladega / Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

    maj 29, 2009 at 11:05 #140712

    Den lilla broschyren om 9000 Audio System har tryckår 1989 med svensk text, uppfiskad av mig på det som då var Saab ANA i Linköping. Tyvärr kan jag inte minnas om det var i samband med lansering av 1990 års modeller eller när jag lyckades sno åt mig den.
    Ska försöka fippla lite med den inscannade kopian jag har och lägga upp den.

    Det finns ingen anledning att inte tro på dina ord Daniel Eliasson, men samtidigt kan jag inte av din text utläsa om bashögtalare (oavsett CD/CC-kaross) satt standardmonterad i Talladega/CDE/Aero.

    Det finns ett flertal personer som håller koll på Aero 1991 historik. Tyvärr så verkar jag relativt ensam om att nysta i Talladegahistoriken, så jag har lite svårt att få rätt på viss typ av information, och som dessutom kan styrkas.
    Som liknelse angående “fakta” så är det flertalet som säger att baslådan satt standardmonterad i Aero 1991. Men ingen har kunnat uppvisa material att den satt standad…. Personligen litar jag förvisso på det dessa personer säger, men samtidigt så är det att granska kritiskt att frågasätta. Om man frågasätter tillräckligt många gånger så kanske lite ny information kommer fram 😉

    //