Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

sjuntorpsdaniel
Deltagare
Rodder76 wrote:
Daniel Eliasson wrote:
Stämmer exakt rodder

Hade inte tänkt i de banorna innan, men helt plötsligt så framstår det som fullkomligt självklart.
GOTT! Då kan vi nog anse ämnet med Audio System utagerat… för nu 😉

Daniel Eliasson wrote:
Talladega återfinns endast för svensk marknad.
Samma modell, fast med liten vinge heter turbo sport för tyskland.

Som ni kanske sett/vet så har jag på bild hittat en katalog för Talladega från något annat land. Bilen på bilden, tagen snett bakifrån, är inte svart….. Tyvärr har jag bara den bilden (framsidan på broschyren) och vet inte från vilket land den kommer.
Har på en finsk annonssida hittat en 9000 som skulle kunna förklaras som en röd Talladega med svarta Talladegastripes. Antagligen ett hemmabygge, och tyvärr kunde jag inte tyda ett ord i annonsen.
Det som tyder på hemmabygge är att om man jämför med ”Carlsson” som får anses vara UK-marknadens motsvarighet till Talladega (och Aero) så verkar det som de röda bilarna inte fick stripes. Carlsson kunde, om jag förstått rätt beställas i svart, rött och vitt. De svarta hade stripes, men med Carlsson istället för Talladega. De röda jag sett har aldrig haft stripes, och den enda vita jag vet att jag sett hade stripes….. Med detta i bakhuvudet så tror jag inte riktigt på den röda finska med svarta stripes.

Skulle som sagt vara skoj att veta hur modellerna benämndes på de olika marknaderna och på vilka marknader Talladega fanns.

Om jag inte minns helt fel, så hade talladega i Talladegaröd kulör svarta stripes.
Minns att jag sett detta för längesedan, då bilarna var nya.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng