Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

rodder76
Deltagare

Hallå alla Talladegavänner.

Mycket trevligt att äntligen få beskåda bilder på cabmanges bil. Ser ut som ett riktigt toppenexemplar.
Vill man dessutom bli riktigt ”tjenis” med cabmange så köper man bilen som han annonserade till.

Som man kan förstå av texten så har ägaren varit i kontakt med mig…. Skulle kanske skaffa egen klubb. ”Svenska Talladegaregistret” hahaha
Bilen som är till salu är 1 av 2 svarta 89or med demonterbart drag. Cabmange har den andre. Båda bilarna är dessutom i ”slaskkoden” SA0000 och har förbluffande få ägare.

En sak till för att räta ut texten för oss kalenderbitare.
Det finns nio stycken Talladega 89:or med Taklucka. Tre av dessa är olikfärgade (två mblå samt en vit). Detta ger sex stycken svarta 89or med Taklucka. Av dessa sex så återfinns endast en utanför slaskkoden SA0000, och den enda bilen heter inte -TA-SR som så många tror att de alltid heter.

En sak till:
Eftersom jag bara de senaste dagarna fått nys på bilder och dylikt på några Talladegas så börjar jag nu svänga mot att alla Talladega under alla år haft den matta randen på stötfångaren, bara det att det varit svårt att tyda på vissa välputsade bilar. Dessutom verkar det som relativt många valt att lackera stötfångarna helblanka när/om de har lackerats om.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng