Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

bovy
Deltagare
Rodder76 wrote:
Hallå igen.
Kan nu meddela att jag fått en lista från Transportstyrelsen med alla kvarvarande -TA-bilar.
Listan innehåller inga registreringsnummer eller namn/adress tyvärr, men det är detta som de tar betalt för, så jag får helt enkelt nöja mig med det ”lilla” jag fått.

Jag lyckades dock få ort där bilen är registrerad, om nu det kan vara till någon glädje.

Av någon konstig anledning så hittar jag ingen logik i SA-koden på bilarna, så det är väl bara att slå huvudet i väggen. Jag får glädja mig åt att jag lyckats pricka in de registreringsnummer som jag har på den listan…. även om det var ”svårt” och tidskrävande.

Det som kan anses vara glädjande är att de registreringsnummer jag har som man kan slå upp på VV’s hemsida men som då står som avregistrerade inte finns med i min lista.
Detta innebär att vi kan med relativt stor säkerhet veta att det finns 97st kvarvarande bilar varav hela 61st är avställda

Hej.
Jag har kollat lite på saken och hittat 96 av de bilar du nämner. De fördelar sig som såhär:

SA 2090 9000 Talladega med katalystaor MY1988
11 stycken totalt, 6 avställda och 5 påställda, alla svarta.

SA 2091 9000 Talladega utan katalysator MY1988
14 stycken totalt, 9 avställda och 5 påställda, alla svarta.

SA 2222 9000 Talladega MY1989
27 stycken totalt, 17 avställda och 10 påställda, alla svarta.

SA 2249 9000 Talladega MY1990
7 stycken totalt, 3 avställda och 4 påställda, 2 röda och 5 svarta.

SA 2250 9000 Talladega med taklucka MY 1990
8 stycken totalt, 6 avställda och 2 påställda, 1 lgrå, 2 röda och 5 svarta.

SA 2253 9000 Talladega MY1990
2 stycken totalt, 1 avställd och 1 påställd, båda svarta.

SA 2254 9000 Talladega med taklucka MY1990
12 stycken totalt, 10 avställda och 2 påställda, 1 mröd, 3 röda och 8 svarta.

SA 0000 9000 Talladega ”Slaskkoden”
15 stycken totalt, 9 avställda och 6 påställda, 1 vit, 2 mblå och 12 svarta

Totalt 96 bilar varav 61 avställda.

Rodder76 wrote:
Patrik Hermansson wrote:
Kul att läsa denna tråd! Du vet att det finns pengar att söka för denna typ av projekt?

??
Jag vet att det kostar pengar att söka, men inte att det skulle finnas någon form av fond för att finansiera.

Mer info för kalenderbitare (mig själv alltså 😉 )
Det finns 3st bilar som har samma reg-datum som förvärvsdatum. Antar att detta är 3st riktiga enägarbilar. Den ovan nämnda i Östersundstrakten är en av dem.
Sen finns det 3-4st till som skulle kunna vara bilar med en ägare eller visningsbilar eller nåt liknande. Dessa bilar har alltså ett förvärvsdatum som inte är samma som reg-datum, men bara några månader mellan.

Har hittat att 3 av alla dessa bilar fortfarande bara har sin första ägare, så du antar rätt. Dock inte säkert att det är dom bilarna du misstänker.

Mvh Martin

Edit: Stavfel

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng