Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega

rodder76
Deltagare

Patrik Hermansson:
Tack för tipset om bistånd. Än så länge är jag faktiskt inte betalande medlem i Saabklubben och arbetet jag lagt än så länge gör mig inget att jag betalt med egentid även om det kanske varit på bekostnad utav studier.
Det är dock högintressant om man ska dra detta vidare på djupare nivå, men det vågar jag nog inte innan studierna börjar ordna upp sig.

Bovy
WOW. Det där va sannerligen information utöver det vanliga. Får man fråga hur du har tillgång till den?
Det som förvånar är just SA-koderna. Från början trodde jag att det skulle vara två per år, med eller utan taklucka, samt två för 88B som får anses klassas som egen årgång. Men när jag började kolla på listan så fann jag att så inte är fallet. Så vad betyder den där SA-koden egentligen?
Att poängtera i den listan så är en av bilarna den ovan nämnda OAM som är en av de röda Aero -91 reggad med -TA
Den ”mröda” bilen måste vara felregistrerad då det inte finns något på hela bilen som antyder att den är en Talladega. En helt vanlig 9000 Turbo i grunden.
En vit och en mblå visste jag om, men att det finns en mblå till, en grå och så många röda var jag omedveten om.
Den där listan som du verkar sitta med Bovy är jag synnerligen intresserad av att få ta del utav, för jag antar att där finns mer information.

Eftersom jag bara har chassinummer på de bilarna, förutom Östersundsbilen, som jag antar skulle vara enägarbilar så kan jag bara uppge chassinummrena för att kolla om jag hade rätt, men som sagt. Det var ett antagande.

Jesper Yvell:
Jag har kollat lite på de regnummren och bilder jag hade, och tyvärr så verkade den bilen jag minns från Falun som säljesannons ha varit innan jag började föra min statistik. Jag kan således inte kolla av med dig om det kunde varit samma bil. Den var dock till salu under en längre period och jag tror att den hade något fel så den inte var körbar för tillfället. Inte omöjligt att den fick gå ett ödesdigert möte till mötes.

Per-Erik:
Har inte listan framför mig just för tillfället. Men jag tror att jag lyckades pricka in din bil i listan och borde således kunna kolla av SA-koden på din bil.
Kommer under aftonen.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng