Sv: Re: Snack om 9000 Talladega !!

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega !!

saabaero
Deltagare
Lars M wrote:
Hej, jag satt precis och läste lite Saabkataloger och tittar ni i Bytesguiden Saab 1984-1988 så ser ni på sista sidan, längst ner.

Citat – ”9000 Talladega levereras endast svartlackerad med mörkgrå läderklädsel ”Buffalo”” slut citat.

Detta gäller iaf 1988….

Mvh Lars, (som ännu inte har sett ljuset och inhandlat en 9000)

Jag tror inte detta är riktigt hela sanningen. Man kanske möjligen kan kalla det för den ”officiella sanningen” 🙂
I slutet av 80-talet och i början av 90-talet verkar Saab ha släppt ut ganska många bilar som inte finns officiellt i modellprogrammet. Tänker inte bara på Talladega utan det gäller även andra modeller som t.ex. Aero där det finns bastarder med fel utrustning etc
Jag är övertygad att med rätt kontakter gick det ordna t.ex. en röd eller vit Talladega etc.

Sannolikt är många av dessa bastarder gamla provbilar som sålts via anställda när de gjort sitt som provbilar. Jag har två ”aerobastarder” stående på gården, båda med ”fel” utrustning.. En sak dom har gemensamt är att Saab ägt bilarna de första 2-3åren

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng