Sv: Re: Snack om 9000 Talladega !!

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega !!

rodder76
Deltagare

Hejsan Mickeooj!
Skoj att du har fått nys på en Talladega.
Jag har ingen jättekoll på detta exemplar, och är en bil som jag inte har några som helst bilder på. Jag själv är väldigt intresserad av att få in information och bilder på just detta exemplar, för att arkivera tillsammans med alla andra Talladegor.

Vad vi vet, är egentligen inte så mycket mer än vad Transportstyrelsens hemsida kan tala om.
Jag vet inte exakt när jag förde in bilen i mitt register, men då, liksom nu, hade den samma antal ägare och samma registrerade mätarställning. Dock var bilen i trafik när jag gjorde noteringen.

Det handlar hur som helst om en Talladega -88, svart (som alla 88or) utan katalysator, SA-nummer 2091 och första registrering 880810. Nuvarande ägare borde enligt min notering ha förvärvat fordonet 040428. Om man ser till när bilarna registrerades, så är inte detta exemplar exemplariskt tidigt, men värt att notera är att det inte finns så överdrivet många av dessa tidiga 88or kvar. Detta är inte up-to-date, men när jag kollade upp registret så fanns det bara 13st 88or utan katalysator kvar. Som alla lärt sig, kan man inte lite på all information som finns hos Transportstyrelsen, men enligt dem, så är endast en av dessa 88or utrustad med taklucka (dock inte detta exemplar).

Värt att notera, om du inte följt tråden maniskt, så hade inte 88or sidokjolar och bridgespoiler. Frontspoilern var dessutom av Airflow-modell, med luftintag utanför extraljusen.

MVH//David

För att göra Cabmange lite extra nyfiken, så var denna bil registrerad i Västerås, när jag gjorde registret.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng