Sv: Re: Snack om 9000 Talladega !!

Forum Modellspecifika forum 9000 Snack om 9000 Talladega Sv: Re: Snack om 9000 Talladega !!

rodder76
Deltagare

Hejsan vänner.
Det händer helt plötsligt väldigt mycket i tråden.

norman: Du är välkommen att antingen använda PM-funktionen eller maila på rodder76[snabel-a]hotmail.com, så kan jag kanske få veta mer, och du får veta ”allt” jag vet. Om det är TommyM’s gamla bil så är den ju redan känd, och han kan säkert berätta lite för dig.
Jag är alltid intresserad av ny information och bilder på alla bilar, så du får gärna ”trakasera” med bilder och allmänt ”tjöt”.

cabtt: Skinnklädseln 88-89 är samma mörkgrå som fanns i de andra 9000 dessa år (Buffalo). Till denna så är det mörkgrå treekrad skinnklädd ratt med svart och grå derkorband.
Utan att vara 100% säker, så verkar det som om Buffaloskinnet blev ett uns mörkare 1990. I 1990års Talladega fick denna skinnklädsel moccainlägg isytt på. Ratten som tillhör är inte samma i färgen som 88-89, utan skinnet är mörkare precis som klädseln i övrigt, och dekorbanden är nu svart och rött, vilket passar fint med bilens yttre. Men som sagt; jag är inte 100% att nyansen verkligen är ändrad, men det är min upplevelse av de olika klädslarna.

Precis som Filbrun säger så kommer skinnet i dörrsidorna senare. På Talladega är det plysch som i alla gamla 9000.

DCC var tillval under alla Talladegans levnadsår.

Cabmange: Jo, denna tråd börjar ge utdelning, och allt fler bilar hamnar i entusiasthänder. Bara bra!

SaabAero: Ett dussin är tolv. Du har en modell som ligger närmre dussinet 😉

mickeooj:GRATTIS. Maila mig gärna bilder och information om bilen. Supersugen på att få in ”nytt blod” i mitt arkiv.

//David

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng