Sv: Re: Solex 44 PII til Gr.2 750

Forum Övrigt Projekt / Min bil Solex 44 PII til Gr.2 750 Sv: Re: Solex 44 PII til Gr.2 750

xpniklas
Deltagare

Hej Baard

Jag skulle inte anse att din bestyckning är snällare utan snarare elakare.

Du riskerar att smälta kolvarna om du börjar köra med den om bilen ens är körbar.

130*130/(150*150)= 0,75 dvs du har bara 75% av bränsleflödet mot vad SAAB rekommenderar
45*45*(50*50)= 0,81 och bara 81% av flödet på lågfart.

När vi körde in Le Mans bilen så började vi med 160/160 för att vara på säkra sidan.

När vi bromsade Sonnys grupp II 850+ motor så gick den bäst med 150 munstycken och tappade lite när vi provade 147.5 munstycken.

Jag skulle aldrig börja med något annat än ett snäpp större än vad SAAB rekommenderade på sin tid då dagens bensin får motorerna at magra ut.

Det går alltid att bestycka ned men det är mycke mer jobb att byta en smält kolv.

MVH Niklas

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng