Sv: Re: Solex 44 PII til Gr.2 750

Forum Övrigt Projekt / Min bil Solex 44 PII til Gr.2 750 Sv: Re: Solex 44 PII til Gr.2 750

xpniklas
Deltagare

Hej

Kolla vad du har för bränsletryck.

PII förgasarens flottörnivå är beräknad för et bränsletryck på 600 mm vattenpelare dvs 0.45 hekto vilket är mycket mindre än de flesta moderna pumpar ger.
Har du högre tryck så kan du byta till en 2 mm flottörnål så blir det nog bättre.

Sedan får du se till att du har en strömbrytare till bränslepumpen så att du kan stänga av den när du skall starta bilen när motorn är varm.

Har du tillgång till en XP-manual i din närhet så finns all bestyckningsinfo om denna förgasare där, annars så kan du kontakta mig så kan jag skicka dig en kopia på dessa papper.

Jag har även en XP-spjällaxel till PII an som ökar flödet 5% men då du kanske inte siktar på 90 hp i din 93:a 😉

Ja det är std 92:a luftfilter. Jag har säkert några sämre begagnade liggande.
De ger mer motstånd än vad de är bra på att rena luften så jag har funderat på att ta fram ett ersättningsfilter som ändå ser tidstypiskt ut.
Man skall bara himma med oxå.

MVH XP-Niklas

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng